How to love you - Del 9


Zinnias perspektiv

Jag vaknade av att solen lyste in genom mitt fönster. Justin hade ju åkt igår, undrar när vi ses igen. Det är ju inte precis varje dag som han är i Miami och jag går ju i skolan så det kommer nog dröja ett tag. Men jag kommer sakna honom. Mycket. Jag kände hur mina ögonlock höll på att stängas och jag somnade, men direkt efter att jag hade somnat vaknade jag av min hemska ringsignal. Jag visste att Elsa inte skulle ge sig så jag svarade.

-Hey babe! svarade jag i telefonen.

-Hej Zinniaa! Det var skiitlängesen ju!

-Jag vet! Ses idag eller?

-Ja absolut! Jag hämtar upp dig om 15 minuter.

-Men Elsa, jag vaknade precis, sa jag trött.

-Whatever? Du får skynda dig då! Jag kommer om 15 minuter då står du utanför, okej? Bra! sa Elsa utan att vänta på svar och la på.

 

Jag drog mig upp ur sängen och in i badrummet, jag tog av mig min pyjamas och gick in i duschen. Jag rös när dom kalla vattenstrålarna rann nerför min rygg. Jag älskar att duscha kallt på morgonen.

Jag gick ur duschen och svepte en handduk runt mig. Jag gick in i mitt walk in closet och började kolla runt efter något att ta på mig. Till sist blev det en vit klänning och några smycken. Precis när jag hade tagit på mig hörde jag Elsa tuta utanför, jag torkade snabbt håret med hårtorken men jag struntade i att borsta det eftersom det verkade som att Elsa hade fått ett utbrott där nere, hon tutade som en galning. Jag sprang snabbt ner för trappan och ut till Elsas bil.

-Hej Elsa! ropade jag.

-Zinnia! Hoppa in, ropade Elsa. Jag hoppade in och Elsa började köra direkt.

-Vart ska vi? frågade jag Elsa.

-Jag vet inte, vart tycker du?

-Vi drar till något café bara!

 

-Jag tar en chai latte, sa jag till kassörskan.

-Okej, och du? frågade hon Elsa.

-Jag tar samma! sa Elsa och snart satt vi vid ett bord på caféet.

 

-Så, berätta mer om Justin, sa Elsa förväntansfullt.

-Vadå? Jag har ju redan berättat typ allt jag vet.

-Men ååh, jag vill ju veta mer.

 

Vi fortsatte snacka om Justin tills vi kom in på helt andra saker. Vi satt och snackade i säkert en timme innan jag fick ett sms, jag drog upp mobilen ur fickan. Justin. Vad gör du? :)

 

-Från vem? frågade Elsa.

-Justin, sa jag och flinade.

 

Jag tryckte snabbt in ett svar, fikar med Elsa, själv? :) Jag fortsatte messa med Justin och snacka med Elsa. Det blev väldigt flum på slutet, tills pappa ringde.

 

-Hej pappa! svarade jag i telefonen.

-Hej Zinnia! Jag måste prata med dig om en sak. Kan du komma hem?

-Aah, okej då..

-Jag hämtar dig vid Town square om 5 minuter, okej?

-Okej!

 

Jag sa hejdå till Elsa och började gå mot Town square.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: Bara vi som ser

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0