How to love you - Del 26


Zinnias perspektiv

Jag satt och tittade ner i mitt vita skrivbord. Jag skulle gå tillbaka till skolan efter en veckas ledighet med Justin. Bara Justin.

Jag kände hur saknaden växte även fast jag och Justin bara hade varit borta från varandra i några dagar. Saknaden var något som började djupt in i hjärtat och blev större och större för varje dag man inte träffade personen. I mitt fall var det Justin som gjorde att hålet i mitt bröst blev större.

I går när jag hade pratat med mormor så hade hon frågat hur det var mellan mig och Justin. Jag visste att det inte var någon ide att ljuga för mormor, fast hon inte kunde se mig skulle hon förstå att jag ljög så jag sa helt enkelt sanningen. Och sanningen är så här att jag gillar Justin faktist jätte mycket, men jag vill inte erkänna det för mig själv. Jag och Justin hade en komplicerad relation.

 

Jag drog snabbt upp min mobil hur mina jeans. Det var Justin som hade smsat mig.

Shawty! Hur mår du? Jag saknar dig, vi har bara varit borta från varandra i några dagar men min tour är snart slut, kan jag få komma till dig då? Kram/ J

Jag log stort när jag läste smset. Vi hade lovat varandra att vi skulle ses snart och det gör vi väl då. Jag skrev tillbaka med snabba fingrar.

Hej Bieber! Mår lite bättre. Speciellt nu när du ska komma! Lycka till med konserten!

KRAM/ Z

PS. MISS YA!

 

Jag hade redan klätt på mig så jag gick ner och tog en macka i handen, som vanligt hade jag försovit mig. jag hade för mycket tankar i mitt huvud.

Jag sprang ut på gatan medan jag åt min macka stressat och sprang vidare till bussen som skulle gå om några minuter. Jag gick på bussen. Jag såg Elsa direkt. Hon satt där vi alltid brukade sitta, vid fönstret, hon vinkade glatt åt mig.

- Du lyckas alltid komma försent men ändå hinner du med bussen, hur? sa hon medan skrattade.

- Ja du, det är en fråga! svarade jag och log.

Det kändes som om det var år sedan jag gick till skolan trots att det bara har gått lite mer en en vecka. Det enda positiva med skolan var att jag inte kunde tänka så mycket på Justin. Fast han var i mina tankar eller med mig på något sätt i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: Bara vi som ser

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0