How to love you - Del 21



 

Zinnias perspektiv

Jag slog in det välbekanta numret till Elsa som jag kunde helt utantill. Jag vet inte hur länge jag har kunnat det, för att inte tala om hur länge jag hade känt Elsa. Elsa svarade efter bara en signal.
- Yes?
- Elsa, hey babee! skrek jag i telefonen. Jag blev helt glad i hela kroppen bara av att höra hennes röst.
- Wooow, Ziniiaaaa! Såg inte att det var du! Fan vad jag saknar dig! skrek Elsa.
- Saknar dig med Elsa! Sjukt! Haha, det roliga är att vi sågs för 5 dagar sen...
- Haha, aah! Men du får komma hem snart Zinnia, jag måste träffa dig!
- Jag kommer! Snart. Längtar!
- Men du? Hur går det nu då? Vad har du gjort? Jag vill veta ALLT!
- Alltså Elsa, det är så sjukt fint här! Vi har varit i Eiffeltornet och i stan, det är väl dom stora grejerna. Annars har vi mest hängt, jag och Justin då! Men Elsa, jag får berätta mer när jag kommer hem, jag ska till Justin´s studio nu!
- Ja, du får berätta då! Saknar dig!
Saknar dig, puss!
Puss!

Jag gick på bussen och satte mig vid en fönsterplats som var ledig. Justin hade sagt att det bara var två hållplatser. Jag kollade ut över den fina staden, det var så gulliga små hus som stod längs gatorna och en massa fransmän som såg så glada ut när dom gick på trottoaren. Längre hann jag inte tänka förrän jag skulle gå av bussen.
Jag följde Justin´s vägbeskrivning, Sväng vänster, gå typ hundra meter, sväng in till höger efter ett brunt litet hus, följ vägen tills du kommer till ett stort grått hus, gå in. Ha en bra dag! Jag log lite åt Justin´s lapp och följde beskrivningen tills jag stod utanför huset. Det var extremt stort, dörrarna öppnades automatiskt när jag gick in. Jag gick igenom en lång korridor och kom sedan till något som såg ut som ett väntrum, men det satt bara en kille där. Han kollade upp mot mig, jag tyckte att jag kände igen honom på något sätt.
Zinnia, right?
Haha, aah! Hur vet du?
Har fått order av Justin att vänta på dig här! sa han och log snett.
Okejj, vart ska vi då?
Bara följ med mig. Han började gå och jag följde efter. Han öppnade en dörr och sen kom en lång korridor.
Vad heter du förresten?
Alfredo, sa han och vände sig om för att skaka hand.
-Aha, tyckte att jag kände igen dig från någonstans.

 

Vi gick vidare genom korridoren tills vi kom till en dörr.
Framme! Sa han Alfredo innan han öppnade dörren. Innanför dörren var det ett litet rum med massor av tekniker och annat, jag tyckte att jag kände igen några ansikten här och var. Justin var ju också där såklart.
-Zinnia! Där är du ju!
-Hej! Vad händer?
-Vi är precis klara här! Det är typ dom här som jag hänger med för det mesta. sa Justin och log glatt mot mig.
-Okej, vilka är alla nu då?
-Okej! Det här är Scooter, min manager.
-Hej Scooter, dig känner jag i och för sig igen!
-Hey! sa han och vi skakade hand
Och det här är min mamma, Pattie! fortsatte Justin.
-Hej Pattie, trevligt att träffa dig! Sa jag och log mot henne och tog hennes hand.
-Hej Zinnia, dig har jag hört om, sa hon och blinkade mot mig.
-Ha ha mamma, i alla fall det här är Ryan. Han gör mig glad typ, jag vet inte. Vad gör du egentligen Ryan? sa Justin retsamt. Jag vände mig mot Ryan och han himlade med ögonen.
-Okej! Hej Ryan som jag inte vet vad han gör, sa jag och log retsamt mot Ryan.
-Aah, hej på dig med!

Justin fortsatte att presentera mig för resten av hans crew. Det märktes att Justin verkligen gillade dom allihop. Han skulle presentera mig för varenda liten ljudtekniker.
Ja, nu har du träffat alla! Ska vi gå då? sa Justin när vi äntligen var klara.
Ja, visst! sa jag och log mot honom.


Kommentarer
Postat av: Anonym

why not?

länka mig så säger du till mig så gör jag sammasak:)

2012-06-04 @ 17:36:08
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: Colette

länkbyte? :) xx

2012-06-04 @ 17:59:51
URL: http://hazzette.blogg.se/
Postat av: Colette

sv: länkat!

2012-06-04 @ 22:12:53
URL: http://hazzette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: Bara vi som ser

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0