How to love you - Del 19

 

Zinnias perspektiv
Jag kände värmen stiga i kroppen när Justin sa att jag kunde få sova där över natten. Jag hatade mig själv för hur mycket jag faktiskt ville ligga i samma enorma säng som Justin. Varenda beröring han gav mig fick hela min kropp att skicka blixtrar och jag kände hur cellerna bara drog sig mot honom som en magnet. Han var min bästa vän. Man ska väl inte känna såhär då?

Jag började slå in numret till Mamma men kom på att jag var i Paris helt själv. Jag log idiotiskt för mig själv inombords. Justin satt i sin stora svarta skinnfåtölj och höll på med sin IPhone och jag gick långsamt ut mot balkongen och ställde mig mot räcket och njöt av utsikten. Det var fin kväll och solen hade gått ner och färgat himlen i en fin rosa/lila färg. Eiffeltornet var tänt med gnistrande lampor som blinkade med jämna mellanrum. Den lilla sjön som låg bredvid hotellet var vackrare än vanligt. Himlens färger reflekterades i sjön och utgjorde ett vackert ljus över hela området. Jag blev avbruten i mina funderingar då jag kände två varma händer försiktigt lade sig på min midja. Jag vände mig om lite och såg Justin’s guldbruna ögon framför mig. Han log varmt mot mig och hans ögon glittrade.
- Är det trevligt att stå här helt själv och njuta av utsikten, Zinnia? Jag skrattade till och gav honom en kaxig blick innan jag svarade.
- Jag föredrar hellre det än att sitta inne och se dig sitta med näsan praktiskt taget i din mobil. Han höjde ena ögonbrynet innan han log skamset mot mig. Stötar for genom hela kroppen. Han la sina armar runt min midja och lutade hakan mot min axel samtidigt som jag lutade mitt huvud mot hans. Vi stod så under en lång bekväm tystnad. Jag vet inte hur länge vi hade stått så när jag helt plötsligt kände hur en kylig vind slog emot mina bara armar. Jag huttrade till samtidigt som kalla kårar reste sig nedanför ryggen. Justin släppte greppet om min midja och vände sig mot mig med en orolig blick.
- Du fryser, Zinnia. Kom, vi går in och lägger oss.

 

Klockan är faktiskt redan tolv. Jag nickade och gick in. Vi borstade tänderna och medan jag tog på en hudkräm som jag hade fått av Elsa såg jag i ögonvrån hur Justin gick och la sig. Jag vände tillbaka blicken mot spegeln och gav mig själv en sista blick innan jag följde Justin’s exempel och gick mot sovrummet. Jag tog av mig linnet och byxorna och kände Justins blick bränna i sidan. Jag la mig snabbt ner och efter bara efter några djupa andetag somnade jag.

Justins perspektiv

Zinnia låg och sov. Hennes tunga andetag gav ett lugnande ljud i sovrummet. Ändå kunde jag inte somna. Jag vred och vände på mig flera gånger utan resultat. Jag gick till slut upp och tog ett glas vatten. Tankarna snurrade i mitt huvud. Hur kunde en tjej påverka en så mycket? En bästa vän. Jag gick snabbt tillbaka till sängen och satte mig på henne sängkant.
- Fan Zinnia. Jag.. tror att jag... börjar falla för dig. Efter jag hade sagt tog jag drog jag försiktigt min hand över hennes kind. Det brände till i handen när jag rörde henne. Jag skakade på huvudet och suckade åt mig själv. Jag gick och la mig på min sida och efter bara några sekunder somnade jag själv i en djup sömn. Den natten var det bara en person jag drömde om. Zinnia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: Bara vi som ser

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0