How to love you - Del 13



Zinnias perspektiv

Dagarna gick. Varje dag längtade jag mer och mer till dagen då jag skulle åka till Paris till Justin.
Vårt förhållande hade varit så konstigt.
Det är inte så vanligt att man efter två sammanträffanden hade umgåtts varje dag tillsammans i en vecka och redan vara bästa vänner. Även fast han inte var med mig varje dag så pratade vi. Allt från Skype, telefonsamtal och till enkla meddelanden. Meddelanden som var oskyldiga, men ändå tillgav så mycket glädje. Genom ett enda sms där det stod ”Hej Zinnia! Saknar dig. Hur är det? Längtar tills du kommer till Paris! Vi har mycket att catcha upp!” kunde få en att spricka upp i ett leende. Ett leende så stort som fyllde hela kroppen med enorm glädje och lycka. En snäll och känslofylld omtanke.
Jag älskade verkligen Elsa. Hon var alltid där för mig, men det kändes som att Justin kunde förstå alla undangömda känslor genom bara ett sms eller ett telefonsamtal.
Jag låg i sängen och tänkte på Justin. Helt plötsligt ringde mobilen. Jag tog snabbt upp mobilen och kände värmen stiga i kroppen när jag såg Justins namn på skärmen. Jag klickade snabbt på ”svara”.
- Hej Justin! Sa jag snabbt. Det var helt tyst. Jag tryckte mobilen hårdare mot örat.
- Hallå? Haaaallååå? Jag skulle precis lägga på då jag hörde ett tyst skratt. Ett skratt som värmde själen.
- Chao Bella! Du trodde väl inte att självaste Justin Bieber skulle busringa va? Sa han med självsäker ton i rösten. Jag skrattade och log. Jag kände saknaden stiga i kroppen, han var helt underbar. En avlägsen vän som ändå kunde betyda så mycket.
- Jo, det hade inte förvånat mig.

------------------------------------------------------------------
Vadå kort kapitel............. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: Bara vi som ser

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0