How to love you - Del 20




Zinnias perspektiv

Mina tankar snurrade runt och jag visste vad det var som har gjort att del blev så här. Varje beröring i går natt kändes som om om det brann i kroppen. Jag kommer i håg exat var Justin hade nuddat mig. Madrassen sjönk ner bredvid mig och jag kände en svag viskning ut i den tomma luften.

-Fan Zinnia. Jag.. tror att jag... börjar falla för dig.

Jag kände sedan en varm hand stryka mig lätt över min ena kind. Jag kände hur det brände till i kroppen.

Jag ville inte öppna ögonen för att jag visste att Justin redan hade åkt. Jag tittade på hans sida av sängen och där låg en avriven papperslapp. Det stod med Justin´s handstil.

God morgon Zinnia!

Jag måste jobba idag så vår ses i morgon eller kanske i kväll om jag hinner.

Ha en bra dag i Paris/J

Jag log över det han hade skrivit.

Det kändes konstigt att vara i Justin´s stora svit så jag bestämde mig för att gå. Jag drog på mig mina kläder och gick ut ur.

Jag stod utan för det lyxiga hottelets dörrar och funderade på vad jag skulle göra i dag, jag bestämde mig för det första att få någonting i magen. Jag gick ner för den ganska långa gatan med små träd på sidorna. Jag kände mig en aning dyster i dag fast samtidigt ganska glad, jag visste inte vad som gjorde mig dyster, kanske var det Justin´s ord de som inte var menat för mig att höra. Fast jag blev egentligen överlycklig när jag fick höra orden där i mörkret, orden som avgjorde en del och Justin´s känslor.

Jag hade inte hört av mig till Elsa på flera år kändes det som, medan jag gick på den långa gatan i solens sken slog jag in Elsas nummer. Jag verkligen hoppades att hon skulle svara jag behövde verkligen prata av mig en stund det som hände i mitt liv var lite smått overkligt just nu. Vi hade inte pratat med varandra på två hela dagar, vi brukar egentligen prata med varandra varje dag.

Hej Zinnia! Skrek hon nästan i luren. Jag log när jag hörde den bekanta rösten i telefonen. Jag blev glad att höra hennes röst i gen.

Hej Elsa! Hur är det? Det känns som vi inta har snacket på ett år! Sa jag medan jag sökte med blicken efter ett Café som jag kunde äta frukost på. Eftersom att min mage kurrade.

Jo, det är bra med mig det rullar på som vanligt fast det är ju så klart tråkigt att inte ha dig vid min sida... Hur är det i Paris och hur går det med Justin? När hon sa det sista lät hon drömmande.

Det är sjukt fint här i Paris! Vi måste åka hit tillsammans någon gång! Men med mig Justin det känns lite konstigt på något sett våran relation har förändrats. Du vet för ut var vi bästa vänner men det känns som vi långsamt blir något mer en det. Jag sov hos Justin i natt på hans hotell. Han hade antagligen trott att jag sov fast så var det ju inte han sa.

-Fan Zinnia. Jag.. tror att jag... börjar falla för dig.

Men det känns så konstigt allt ihop tycker jag.

När jag svarade på den sista frågan hörde jag hela tiden Elsas röst som sa, mm, aaa, jag förstår dig och hennes berömda WHAT? När jag var helt klar kändes det konstigt för jag visste egentligen inte var jag och Justin hade för relation!

Men känner du samma som han gör? Shit, min bästis kanske ska dejta självaste Justin Bieber, sa hon. Jag visste att hon log när hon sa det sista.

Jag tänkte en stund på det hon sa det var just det som var problemet han var Justin Bieber, inte en helt vanlig person om jag skulle välja att släppa ut min känslor skulle jag också välja en värld med en helt annan livs stil en vad jag lever i dag.

Jag svarade henne medan jag styrde mot ett litet cafe som såg lagom bra ut för mig.

Det är det som är problemet jag väljer inte bara Justin utan hela världen.

Hon skrattade lite lågt åt mig medan jag fortsatte att tänka.

Men vad du en väljer blir det säker jätte bra zinnia! Jag måste gå nu men vi kan hörs snart i gen puss och kram, ha det bra nu!

Jag skrattade lite åt henne innan jag sa.

Puss och kram, du får ha det bra du också!

Där försvann Elsas lugna röst och det var bara jag och min tankar och hela Paris.

Jag satt på den lilla cafet med en varm maka och ett strot glas av juce.

När jag avslutat min frukost på det lilla cafet, gick jag runt och tittade på alla människor och den vackra staden Paris, med tankarna snurrande.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: Bara vi som ser

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0