How to love you - Del 36

  •                                                    Zinnias perspektiv
    - Jag drar nu Zinnia, deppa inte upp dig för mycket nu! ropar Ayline från hallen
  • - Ska försöka, kan inte lova något! Hejdå, ropar jag tillbaka och jag hör dörren slå igen.

  

Det har bara gått någon vecka sen Justin åkte men jag känner ändå stark saknad efter honom. Kan det verkligen fortsätta såhär? Ett förhållande där man är borta mer från varandra än ses? Att hela tiden sakna honom börjar bli lite tröttsamt, och när jag ändå är med honom vet jag hela tiden längst bak i huvudet att det inte kommer dröja så lång tid innan han ska åka igen och saknaden kommer tillbaka. Samtidigt vill jag inte släppa taget om Justin, han är kanske den mest underbara människan jag har träffat. Det är inte någon man bara släpper. Nej, hur var det nu. Inte tänka för mycket, det blir man bara trött av. 

 

Jag slår på TV:n, ingen mindre än Justin dyker upp i rutan. Det är någon intervju om en skiva som han ska göra med Selena Gomez. Justin babblar på om skivan och när den släpps, jag lyssnar halvt på honom. Plötsligt dyker Selena upp och börjar prata också. Jag ser på Selena, hennes mörka hår matchar perfekt till hennes ögon och hennes drag är också helt perfekta. Hon är väldigt söt faktiskt, konstigt att Justin inte gillar henne. Eller gör han det? Nej Zinnia, sluta! Varför skulle Justin gilla Selena Gomez som bara är kändis, supersnygg, snäll och rolig? Nej, nej, Zinnia, Justin gillar mig. Annars skulle han inte vara tillsammans med mig, försöker jag intala mig själv. Jag kollar tillbaka på TV:n igen, Justin och Selena är i studion och spelar in en låt. Deras blickar möts och dom ler innan musiken slutar spela och låten avbryts. ” Bra jobbat, Justin” säger Selena. ” Du med, Selena!” svarar Justin. Dom går iväg mot dörrarna och Justin lägger armen runt Selenas axlar. Vänta, va? Det kan inte vara sant? Först i tidningen igår och nu på TV:n idag. Är det något som Justin inte har berättat för mig? Det finns bara ett sätt att ta reda på det!

 

 

Jag letar fram Justins nummer i mina kontakter och ringer. Han svarar efter 3 signaler.

- Heej Zinnia! säger Justin glatt i telefonen.

- Hej Justin! Hur är det?

- Det är bara bra, vi håller på att spela in skivan. Det går skitbra!

- Grymt! Är Selena snäll då?

- Ja, hon är jättesnäll, och sjukt duktig på att sjunga!

- Vad bra, mumlar jag.

”Justiiiin, kommer du snart eller?” hör jag Selena ropa i bakgrunden.

- Plikten kallar! säger Justin och skrattar.

- Ska ni spela in eller? frågar jag.

- Nej, jag och Selena är bara ute på stan lite.

”Justiiiin?” säger Selena igen

- Okej måste gå nu, puss!

- Puss, mumlar jag och lägger på luren.

 

Vad är detta nu då? Var det sant det som skrevs i tidningen? Dejtar Justin och Selena bakom min rygg?

----------------------------------------------------------

Weird kapitel, orkar inte bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: Bara vi som ser

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0