How to love you - Del 29



Zinnias perspektiv

Det var mörkt i rummet. Det var bara en liten springa mellan  min och Justins kropp. Jag kunde verkligen inte sova. Det som hade hänt tidigare i kväll var kanske det vi båda hade väntat på, fast ingen riktigt hade modet till det. Justin var den som fixa den sista detaljen och det var att visa sina känslor på riktigt. Jag böjde mig försiktigt över Justin och tittade snabbt på klockan som stod på mitt natttygss bord. Den var kvart i tre på natten.

Jag flyttade blicken från klockan som givit mig en chock. Jag tittade i stället ner på Justins ansikte. Han tittade tillbaka på mig och log lite trött.

-Är du vaken? Sa jag med ett varmt leende på läpparna.

-Ja, jag kunde inte sova kanske för att det har hänt någonting väldigt bra i dag! Han sa det med ett fånigt flin på sina läppar.

-Jaså, berätta. Sa jag fast jag redan visste var det var han skulle berätta och det var samma för mig.

-Jag vet att tjejen jag gillar gillar mig också sa han och rodnade lite lätt på kinderna.

-Men vilket sammanträffande, sa jag och flinade lite åt Justin.

Justin tog min hand och flätade in våra fingrar. Hans hand var varm, Justin var alltid varm och trygg. Jag låg och tittade på Justin och han tittade på mig. Tills jag gav honom en puss på kinden. Bara av att röra hans hud gjorde mig varm. Justin log mot mig och flyttade sig lite närmare, jag protesterade inte. Vi låg tätt ihop.

Våra händer var fortfarande ihop flätade och han log mot mig, som om han vill veta om allat var bara. Jag har inte känt mig så här glad någon gång i mitt liv. Jag såg hur trött Justin var så jag frågade honom.

-Är du lite trött Bieber? Sa jag med ett leende på läpparna.

Tänk att Justin faktiskt ligger här i min säng är detta början på någonting nytt? Något bättre?

-Ja, ska inte du försöka sova nu? Du har skola i morgon, Zinnia-

-Ja, om jag skulle kunna så!

-Mmm jag med.

Hans guld bruna ögon glittrade till i mörkret. han kom närmare mig och jag närmade mig honom långsamt. Hela tiden tittade Justin in i mina ögon och jag i hans.

Detta var alltså början på ett vi? Eller var det redan vi nu?

Längre han jag inte tänka förens Justin mjuka läppar vilade på mina. Alla mina celler i hela kroppen rusade omkring, jag blev varm av hans mjuka beröringar. Våra händer hade släppt varandra och Justin hade sin hand vid  min korsrygg och den andra vid min nacke medan han lekte med mitt hår. Jag satte försiktigt båda mina händer vid hans nacke och avslutade långsamt våran andra  kyss.

Justin tittade på mig lite generat och jag tittade på honom och log. Jag tog hans hand och vi flätade ihop vår fingrar och så somnade vi. Tillsammans.

 

Jag vakande med ett irriterande pip i min öron, jag hatade verkligen tidiga morgonar. Jag blev genast mindre irriterade när jag såg Justins nyvakna ansikte han log lite åt mig och jag log tillbaka innan jag började skratta lite lätt.

-God morgon Shawty! Sa han och log ännu större.

-God morgon Justin. Sa jag medan jag fortsatte skratta lite.

Justin gjorde en liten sur min medan jag skrattade ännu mer.

-Vad skrattade du åt? Frågade han. Med en fejk sur min.

-Åt att du ser så söt ut på morgonen.

Justins hår stod åt alla håll och kanter. Kanske hade jag bidragit med det i går när jag rufsade till det medan vi kysstes.

Jag hade inget i mot att stanna just här i för evigt, strunta i allt som hette skola och andra saker, men det kan jag inte.

-Justin jag måste gå till skolan nu, sa jag medan jag gick till min garderob och tog ut något att sätta på mig.

-Mm, det var ju just det. Han sa det med en jätte ledsen min och jag tror inte att han tänkte på det.

-Se inte så ledsen ut Justin jag kommer tillbaka.

Då sken han upp som ett solsken och nickade gillande.

-Men Justin, du är väl här när jag kommer tillbaka?

-Japp, det är jag men när kommer du tillbaka från skolan då?

-Jag kommer vid halv två, vi slutar tidigt, sa jag glatt och tittade på Justin som gjorde tummen upp mot mig.

-Nu måste jag gå så jag inte missar bussen! Sa jag och gjorde att stressat ansikts utryck som fick Justin att le.

-Kom hit först, sa han och pekade bredvid sig. Han log när han sa det och när jag kom ställde han sig upp och gav mig en var och mjuk omfamning vi stod så länge. Mina tankar fladdrade runt i huvudet på mig. När jag kramar Justin släpper jag allt. Justin avslutade våran och karm och tittade på mig. Jag tittade in i det fina glittrande ögonen och gick därifrån men ett brett leende på läpparna.

Jag satt inne i det stora klassrummet med Elsa bredvid mig. Jag hade berättat allt som hade hänt med Justin för henne och hon hade inte sett det minsta förvånad ut hon hade bara lett åt mig och så hade hon sagt.

-Jag visste det Zinnia.

Jag tittade otåligt på den stora klockan och tänkte hem på Justin. Vi hade lektion i So och det var Mr.Janson som undervisade om någonting jag inte lyssnade på, Mr.Janson var så tråkig att lyssna på. Eftersom jag hade andra tankar i huvudet så var det ännu mer ointressant att lyssna.Jag väcktes ur mina tankar när jag kände  Mr. Jansons stränga blick på mig.

-Vad tycker du om det Zinnia?

Hjälp! Va? Jag fattar ingenting! Jag tittade på Elsa som höll på att skriva en lapp åt mig som hon sedan skickade och jag läste upp det Elsa hade skrivit på lappen. Efter det log jag ett tacksamt leende mot henne.

Vägen hem har aldrig varigt så här lång som just i dag. Jag hade klarat mig bra på den långa SO lektionen trots att Elsa hade räddat mig ett par gånger. Elsa, Jag älskar henne.

Jag tittade in på gatan och kunde skymta mitt hus. Jag gick förbi alla dem tråkiga lyktstolparna och den enda tanken som var i mitt huvud var Justin.

Jag knackade på den bruna trä dörren till mitt hus, bara för att retas med Justin lite. Jag hörde tunga fot steg kom fram till dörren och där där stod han med sitt fina leende.

--------------------------------------------------------------------------

Hoppas ni gillar det!! Kommentar nu då!!! Vi vill gärna ha kritik:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: Bara vi som ser

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0